marți, 21 octombrie 2014

William Saroyan in Babel


Un roman de Saroyan de care nu m-am despartit de-a lungul vietii, este : 
" O ZI DIN DUPA-AMIAZA LUMII"
Am fost impresionat, pana la senzatia ca ma aflu, in carte, acasa in Romania,  atunci cand autorul aminteste despre o inscriptie pe o placuta de pe fatada unui hotel, care semnaleaza
 faptul ca
 GEORGE ENESCU
 a poposit cateva nopti in acel lacas.
*
De fapt, intentia mea este sa citez motto-ul romanului :

"Intr-o zi din dupa amiaza lumii, MOHOREALA MORTII SE VA CUIBARI IN TINE, si cand te vei ridica sa mergi, vei fi mohorit ca moartea, dar daca esti norocos, asta te va face doar SA TE SIMTI MAI BINE si SA IUBESTI MAI MULT "
*
Alte carti de Saroyan in biblioteca  mea :
"COMEDIA UMANA" ;
"NEBUNIE IN FAMILIE"



10 comentarii:

  1. "O zi din dupa-amiaza lumii" a fost una dintre primele carti despre care mi-ai vorbit, Sandu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai este vreme pentru o mie de carti. (Vasvari A.)

    RăspundețiȘtergere
  3. Acelea sunt noptile Diana, haide sa vorbim la carti despre zece mii, sa fie mai fabulos decat in basmele orientale ! Dar tu iti amintesti cand mi-ai povestit despe Shah Ryiar ?

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, era intr-o vara de la inceputul lumii.

    RăspundețiȘtergere
  5. La noi, inceputul lumii este in desfasurare, esti de acord?

    RăspundețiȘtergere
  6. Un miliard de ani pana la sfarsitul lumii, si un veac din miliard ne apartine, crezi , Diana?

    RăspundețiȘtergere