duminică, 10 noiembrie 2013

James Herbert - "Sobolanii"


Am citit in august romanul "Sobolanul" de James Herbert, si, pe parcursul  lecturii, am avut nenumarate idei despre posibile postari pe blogul Babel, despre aceasta carte, incat speram sa o gasesc  plina de citate insemnate delicat, cu Rothring, pe margini de pagini, ceea ce insa nu se intampla. Dar nu am citit, ci am devorat cartea, asa cum isi devoreaza prada , in roman, sobolanii mutanti, uriasi, inspaimantatori, gata sa irumpa din nou in Londra, dupa exterminarea de  care au scapat nevatamati regele sobolanilor si sobolanca-mama. Este ceva ce se citeste cu sufletul la gura, dar apoi, se uita. Mi-a adus aminte de roman o stire recenta, despre aparitia , in Anglia, a unei populatii de sobolani mutanti, care nu sunt ucisi de otrava, insa mor otraviti cainii care ii ataca si ii musca, datorita otravii din carnea acestora. Romanul lui Herbert imi evoca si povestirea "Monstrii lui Prasad" de Konrad  R. Fialkowski, inginer si SF-ist polonez, nascut la Lublin in 29 dec. 1939, povestire aparuta in etapa, de-acum, mitica a colectiei PSF. In numarul 420 , a mai aparut o povestire a lui Fialkowski, "A cincea dimensiune", fapt ce ma duce cu gandul la o posibila continuare a povestirii Dianei Alzner, despre o invazie extraterestra, care va ajunge, sper, cunoscuta cititorilor in anul 2014. Mai am un gand, nu ma voi referi insa la "Omul cu sobolani" a lui Freud, ci la insasi Maria-Sa, "Sobolanul", de alt polonez stralucit, Andrzej Zaniewski, publicata la Editura Nemira, colectia BABEL, in 1995.  Este un roman-roman, in care personajul principal, Sobolanul, isi infatiseaza viata, peregrinarile si  patimile, cu nimic mai prejos decat cele ale unui om. Iata cum va recomand, dintr-un singur foc, trei autori fantastici, si un medic si mai fantastic, ma refer la Sigmund Freud.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu