vineri, 8 noiembrie 2013

Educatie siberiana


Am avut, o cadere de tensiune de lunga durata, iata, nici macar evocand, ca terminologie, o defectiune de releu de curent, nu am reusit o indepartare asimptotica spre neant de un diagnostic medical - cert este faptul ca trupul, mintea, spiritul, speranta umana, toate mi s-au prabusit in groapa de potential inca de la sfarsitul verii, in ciuda unor realizari formidabile pentru Biblioteca Babel, de aceea am postat atat de putin, si mai ales poze, fara comentarii. Am compensat, parelnic, lipsa de vlaga si activitate, postand si redistribuind postari straine, pe feisbuci, adica la rascruce de vanturi, vanturi-vanturi, termenul popular pentru FLATULI - flatulenta fiind emisiunea de vanturi -  termen fiziologic , epifenomen al defecatiei. Si m-am indepartat si mai mult de drumul de intoarcere acasa. Mi s-au intamplat, insa, din punctul de vedere al cartilor, atat de multe lucruri demne de impartasit, incat incerc sa emit un semnal, fie el si din orizontul de actiune al unei stele negre, care devoreaza totul, incat nu stiu daca fotonul pe care-l emit va suferi caderea gravitationala, sau va reusi evadarea si reunirea cu spectrul unui  curcubeu. Este, insa, "ca un curcubeu", ceea ce hazardul a adus in viata bibliotecii.
*
 Iata, in urbea mea milenara, in care, din circa 15 librarii, au mai ramas doar 5, Editura Univers nu are puncte de desfacere de carte, asa ca am trait cu senzatia, ca aceasta editura a disparut, cum dispar atat de multe lucruri in lumea constrangerilor. Dealtfel, oferta imensa de carte mi-a epuizat mereu resursele ,  asa ca nu am facut explorari pentru a elucida, macar destinul colectiei "Romanul secolului XX" / "XXI", preferata de mine , o viata de om. Dar o colega ortoped a descoperit intr-un supermagazin  un roman de Ben Okri. Cunoscand autorul inca din 2007, cand am citit cu uimire cartea sa, " In Arcadia", m-am repezit sa cumpar volumul semnalat de colega : "Drumul infometat". Prima surpriza : acesta a aparut in "Romanul secolului XX". A doua surpriza, este o carte la o inaltime de neimaginat ,  voi scrie despre ea, cum am scris si despre "In Arcadia",  este ceva fascinant. Dar am mai descoperit si alt roman in colectie, "Busola lui Noe" de Anne Tyler, in care mi-am facut insemnari pentru postari, iar doctorul Veres Florin mi-a adus din Bucuresti o a treia carte in colectie, "Educatie siberiana" de Nikolai Lilin, transnistrian care scrie in limba italiana, si mi-a adus vestea ca , in Capitala, se afla, in rafturi, vreo 30 de volume ale colectiei, pe care le voi cumpara si citi in viitorul apropiat. In curand, va apare in "Romanul secolului XX", "Pravalia cu miracole" de Jorge Amado, care-mi aduce aminte de titlul singurului roman care-mi lipseste, din cele scrise de Dickens : "Magazinul de antichitati". Noua mea misiune automimpusa, aceea de a recupera cartile acestei colectii, pe care, disignul drastic schimbat al copertei nu mi-a instrainat-o, ma insulfeteste. Voi recupera tot ce am pierdut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu