joi, 25 octombrie 2012

Traieste-ti clipa

In 5 aprilie 2005  a incetat din viata Saul Belolow si am aflat despre moartea sa in aceeasi zi la stirile de seara, iar a doua zi am mers in librarie sa cumpar o carte de acest autor indragit, pentru a marca cu un semn in Babel momentul despartirii. Culmea, am gasit un roman care vorbeste despre viata, de altfel un microroman de mare densitate, scris inca in 1956, cand aveam doi ani si nu stiam ca voi fi un cititor insatiabil. Romanul cumparat se intituleaza "Traieste-ti clipa". Am apreciat in aceasta carte concizia cu care zugraveste autorul personajele, din putine trasaturi de condei, si in tuse dense, ca si stralucitoarea sa intuitie in surprinderea eternitatii ce se oglindeste in toate clipele unei vieti omenesti, daca avem deschiderea catre trairea plenara a scurtului ragaz ce ne e dat, "printre vecii, numai o singura data", cum spune poetul. Ieri am avut un alt indemn de a cumpara o carte de Bellow, iar azi, am gasit, dupa un pic de cautare, romanul "Ravelstein" in Biblioteca Polirom, despre care postez acum pe loc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu