duminică, 14 octombrie 2012

Traieste-ti clipa - Saul Bellow



Iata, santem la finele anului 2012,  si daca as fi cautat in agende ziua in care mi-am notat despre moartea romancierului american Saul Bellow, care mi se pare ca a fost mai ieri, aveam ce merge in urma! Nascut in  10 iunie 1015, cu cinci ani dupa nasterea tatalui meu Eugen si cu cinci ani inaintea nasterii mamei mele Maria, Bellow a trait 80 de ani.A incetat din viata in 5aprilie 2005, si a doua zi dupa ce am aflat despre moartea sa, am cautat prin librarii vreo carte de-a sa, ca sa marchez acest moment solemn cu un "semn" in Biblioteca Babel. Si iata ce am gasit la Editura POLIROM, in colectia "Biblioteca Polirom" : romanul "Traieste-ti clipa", scris inca din 1956, pe cand eu aveam varsta de doi anisori.  Faptul ca la moartea scriitorului am primit , pe caile nestiute ale sincronicitatii, indemnul "traieste!" a fost de bun augur pentru mine, mai ales ca in familie s-a continuat, in anii care au urmat, un sir de morti dureroase, care m-a instrainat de dorul de a supravietui. Iata ce "spunea" The Guardian despre romanul "Traieste-ti clipa" :
"Este unul dintre cele mai frumoase romane americane, concis, dens si plin de viata."
*
Inca ceva : link AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu