marți, 20 iulie 2010

Si de vei fi crai si de vei fi calau



Am remarcat de timpuriu ca romanele scrise de poeti sunt adevarate bijuterii si merita sa fie citite. Mereu am recomandat celor dragi, astfel de lecturi, si de multa vreme doream sa fac aceasta postare. Iar acum, o fac in pripa, caci nu am destula rabdare sa extrag din maruntatiele muntelui de carti toate volumele trebuitoare.
*
Ieri, fiind la sora-mea Stela, la ziua ei de nastere, am observat ca reciteste romanul "Si de vei fi crai, si de vei fi calau" de Tadeusz Novak. Cartea a aparut in colectia "GLOBUS" in Editura Univers , in anul 1987. Eram casatorit de doi ani, dar legatura cu familia mea de origine era intacta, si toate cartile dragi mie, le citeau si mama si sora-mea si fratii nostri.
A fost o sarbatoare in sarbatoare, sa vad ca Stela reciteste acest roman scris de un poet polonez, care ma face sa-i iubesc pe polonezi, cum imi iubesc propriul neam.
*
Azi, aparitia romanului poetului Adrian Paunescu, a mai adaugat o piatra peste piatra ( ce roman extraordinar, si "Piatra peste piatra" de Wieslaw Myslywski !), si iata ca prezint, acum, cateva carti scrise de poeti :
1) Adrian Paunescu - Vinovat de iubire
2) Ion Brad - Romanul de familie
3) Marin Sorescu - Trei dinti din fatza
4) Frank Herbert - Bill Ransom (poet) - Trilogia PANDORA, cu "Incidentul Iisus", Efectul Lazar" si "Factorul inaltare"
5)Evgheni Evtusenko - Dulce tinut al poamelor
6) Tadeusz Novak - Si de vei fi crai, si de vei fi calau
7) Ana Blandiana - Sertarul cu aplauze
( nu apare in imagine, fiind exceptia care intareste regula: de fapt, Otilia Coman nu e nici poetesa, nici romanciera, ci un politruc si punctum)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu